Review: Montague Eiland Raadsels

Door juf Kim

Ik ben een startende leerkracht van 24 jaar. Dit is mijn tweede jaar dat ik fulltime voor groep 8 sta en dit bevalt mij zeer. Ik ben gek op mijn werk en leerlingen. Zo gek dat ik aan het begin van mijn ‘carrière’ een Instagram-account heb aangemaakt. Ik ontwerp spelvormen, spellen en werkbladen voor de bovenbouw en deel dit graag met collega’s door heel het land. Ik vind het belangrijk om een goede balans te hebben tussen werk, hobby en rust. Dit boek heeft mij geholpen met het inplannen van rustmomenten en om mijn focus ergens anders te leggen.

Montague Eiland Raadsels

Montague Eiland is een eiland dat wordt beheerd door een rijk echtpaar. Dit echtpaar nodigt geregeld een vriendengroep uit die bijeenkomt om moordmysteriespellen te spelen. Het raadsel begint met een korte inleiding en vervolgens kan je zelf aan de slag om de logische puzzels op te lossen met behulp van een raster en deductie. Ieder raadsel vereist focus, doorzettingsvermogen, inzicht en tijd om tot de juiste conclusie te komen. Ieder raadsel brengt je dichter bij de verborgen geheimen van het landhuis.

Mijn mening

Ik raad Montague Eiland Raadsels aan. Het boek is meeslepend en spannend. Aan ieder raadsel begin ik met veel nieuwsgierigheid en goede moed. Ik laat mij helemaal meeslepen in de sfeer. Door de kaarten, plattegronden en verhaalstukken word je nog dieper in het verhaal getrokken. Alle aanwijzingen lees ik meerdere keren door om tot de juiste conclusie te komen. Montague Eiland Raadsels is een super boek om even uit de realiteit te stappen en alle aandacht te richten op het lezen en het leggen van verbanden om zo het geheim van Montague Eiland te ontrafelen.

Liefs @kimvoordeklas

Montague Eiland Raadsels is voor € 14,99 te koop op Bol.com

montague eiland raadsels